wtorek, 17 września 2013

Reaktywacja szkatułki z pozytywką

Lubię biżuterię... Taką elegancką, odświętną i taką codzienną... Bransoletki, naszyjniki, kolczyki, pierścionki, broszki. Nie jestem w stanie się im oprzeć, ciągle więc dołączają do mojej kolekcji kolejne... :)
Mieć to jedno ale trzeba gdzieś te wszystkie "skarby" przechowywać :)
Jednym z takich moich miejsc przechowywania jest szkatułka-komódka. Mam ją już od wielu, wielu lat. Jakiś czas temu odmieniłam jednak całkowicie jej oblicze. Prawdę mówiąc byłam już bardzo bliska pozbycia się owej szkatułki. Dawno, dawno temu, kiedy miałam lat naście, ona nawet mi się podobała. Czas ten jednak minął bezpowrotnie :).
Kiedy więc szkatułka miała już zniknąć, pomyślałam sobie, że może spróbuję coś z nią zrobić.
Nie mam niestety żadnego zdjęcia szkatułki sprzed metamorfozy. W sieci znalazłam coś podobnego stylistycznie...
Taka plastikowa, brązowa, ze złotymi uchwytami.

Teraz szkatułka wygląda zupełnie inaczej.
Najpierw musiałam ją zmatowić papierem ściernym i pomalować podkładem (Interior Fix Primer firmy Flugger).
Następnie pomalowałam szkatułkę bordową farbą akrylową. Chciałam uzyskać spękania, w kilku miejscach nałożyłam więc crackle jednoskładnikowy i po przeschnięciu pomalowałam białą farbą akrylową.
Nakleiłam różane motywy serwetkowe. Całość polakierowałam, a później podmalowałam i pocieniowałam. Ranty przeciągnęłam bordową farbą. Również na kolor bordowy przemalowałam złote uchwyty szufladek.
Na koniec szkatułkę kilkakrotnie polakierowałam, szlifując ją jeszcze w między czasie drobnym papierem ściernym.
I tak oto szkatułka dostała nowe życie i ma się całkiem nieźle :) Teraz już wcale nie chcę się jej pozbywać :)

.


 

Szkatułka zapoczątkowała mój decoupage-owy okres różany :)
Różany ciąg dalszy już wkrótce...

Pozdrawiam,
Agata-Truskawkownia

6 komentarzy:

  1. Piękna szkatułka :) Bardzo mi się podobają Twoje pracę więc chętnie będę do Ciebie zaglądać :) Zapraszam również do społeczność W wolnej chwili - możesz tam prezentować swoje prace, dzielić się z nami swoimi pasjami i promować bloga :) Miło mi będzie gościć Cię u mnie na FB :) Sunflower - w wolnej chwili :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:)
      Na pewno również będę Cię odwiedzać:)
      Pozdrawiam,
      Agata

      Usuń
  2. Pięknie Ci to wyszło ;) Jestem zachwycona <3 Obserwuję i zapraszam do mnie
    http://themyescape.blogspot.nl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, czy nie chciałaby Pani sprzedać tej szkatułki.Prosze o szybką odp. zalezy mi na czasie;) Pozdrawiam Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę sprzedać:) Chciałabym jednak zaznaczyć, że szkatułka wewnątrz nosi delikatne ślady użytkowania (absolutnie nie jest zniszczona, jednak wyłożona jest wewnątrz czerwonym aksamitem i po prostu widać, że nie jest całkiem nowa). Jeśli jest Pani/Pan zainteresowana/y, proszę o kontakt mailowy (truskawkownia@gmail.com) Pozdrawiam!

      Usuń